Docenten

Docenten


Hanneke

Ik ben als 4 jarige kleuter mijn danscarriere begonnen . Dat heb ik altijd met ontzettend veel plezier gedaan . Later mocht ik van deze hobby mijn beroep maken. Ik ben afgestudeerd aan de danscacademie in Tilburg en na een aantal jaren ervaring te hebben opgedaan, begonnen met de start van deze balletschool.
Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een grote school, op 2 locaties, met een grote vaste kern van trouwe dansers die elk jaar nog groeit.
In mijn lessen wil ik graag plezier in dans voorop. Mijn uitdaging is om lessen te geven met veel afwisseling in lesstof, de leerlingen uit te dagen ,op het goede niveau passend bij de leeftijd. Als deze combinatie van factoren goed is dan hebben we de basis gelegd voor fijne lessen met plezier in dans waarbij steeds een hoger niveau kan worden bereikt.


Jessie

Na mijn eerste dansles dacht ik: 'Dit wil ik voor altijd doen!'.
Ik was 14 toen ik begon met dansen en ik wist dat ik van dansen mijn beroep wilde maken.
In 2017 ben ik afgestudeerd als docent aan de Fontys Academie voor Danseducatie. Hier heb ik mijzelf ontwikkeld tot een breed inzetbare dansdocent. Jazz, Modern en Klassiek zijn de stijlen waarin ik mijzelf helemaal thuis voel, in deze stijlen geef ik ook het meeste les.
Binnen mijn lessen vind ik het belangrijkste dat mijn leerlingen zich veilig voelen. Ik vind het mooi om te zien dat leerlingen ontdekken wat voor bewegingen ze allemaal kunnen en hierin dan ook risico's nemen. Zo zullen zij namelijk iedere week stappen zetten als danser en als mens. Het mooiste aan lesgeven is om je leerlingen te zien groeien en zich verder te zien ontwikkelen. Hier haal ik mijn grootste voldoening uit!


Nancy

Hallo, mijn naam is Nancy van Kesteren en ik woon in Oss. Al op jonge leeftijd maakte ik kennis met ballet op de Eerste Osse Balletschool van Liesbeth van Berkel. Mijn eerste ervaringen in het organiseren van balletvoorstellingen en het lesgeven in ballet, met name aan jonge kinderen, deed ik bij haar op. Sinds 1997 ben ik werkzaam bij Balletstudio Hanneke van der Stappen. Mijn specialiteit is het lesgeven aan kleuters en jonge kinderen aan de ene kant en aan de andere kant ben ik nauw betrokken bij de organisatie en de uitwerking van balletprodukties zoals bv. de tweejaarlijkse leerlingenuitvoering. Tot slot hoop ik nog heel veel kleine danseresjes in mijn klassen te kunnen verwelkomen zodat ik hen het enthousiasme voor ballet, zoals ik dat zelf ook heb, over kan brengen



Noortje

Als vierjarig meisje huppelde ik al in mijn roze balletpakje als leerling rond bij Balletstudio van der Stappen in Heesch. Hier heb ik tot mijn 18e mijn passie voor dans mogen ontwikkelen. Ik volgde lessen in klassiek ballet en jazz. Na mijn rol als 'Alice' in de voorstelling Alice in Wonderland, wist ik het zeker: Ik wil altijd blijven dansen.
In 2014 ben ik toegelaten tot de bacheloropleiding Docent Dans aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten in Arnhem. Inmiddels start ik mijn laatste jaar aan deze opleiding, voornamelijk bestaande uit diverse stages en het schrijven van mijn eindscriptie. In de afgelopen jaren heb ik veel ervaring mogen op doen in het lesgeven aan verschillende doelgroepen in verschillende stijlen.
In mijn lessen vind ik het belangrijk dat de leerlingen plezier halen uit dans, voor hun zelf maar ook samen met elkaar. Een positieve en fijne sfeer in de les bevorderd in mijn ogen dan ook de ontwikkeling van de leerling in dans. Hier wil ik ook met alle liefde en plezier mijn steentje aan bijdragen als nieuwe hiphop-docente. Met mijn passie en enthousiasme voor dans hoop ik mijn leerlingen te inspireren!


Caroline

Ik ben begonnen met klassiek ballet als 8 jarig meisje op de balletschool van Liesbeth van Berkel. Op 12 jarige leeftijd ben ik naar de Dansacademie in Tilburg gegaan en heb ik de vooropleiding klassieke dans gevolgd. Vervolgens doorgestroomd naar het HBO uitvoerend moderne dans en daarin ook afgestudeerd.
Ik heb daarna 3 jaar in Frankrijk gedanst en getourd door Europa. Ook heb ik in die tijd meegedaan aan het International Concours de Dance te Parijs en bereikte in de finale de derde plaats. Vervolgens heb ik een half jaar in Italië gedanst bij company Artemis o.l.v Choreografe Monica Casadei, getoerd door Italië. Ik ben daarna terug gegaan naar Nederland omdat ik mijn lieve man in Oss heb ontmoet. Na een kopstudie op de Academie in Tilburg voor het docentschap, ben ik aldaar les gaan geven. Later dat jaar ben ik gevraagd door Helma Melis, een Belgische choreografe, om in haar kleine gezelschap te komen dansen.
Inmiddels heb ik 2 kleine meisjes van 5 en 3 jaar oud. Ze zitten allebei op les bij juf Nancy.
Ik hou van organische, energieke lessen met een fijne sfeer. Muziek is voor mij heel bepalend. Het is mijn eerste inspiratiebron om materiaal te maken wat daarmee speelt.




Hannah


Na een langdurige en intensieve acrogym-carrière begon ik op mijn vijftiende met dansen. Ik had al veel ervaring met 'bewegen en performen voor publiek' om het zo maar te noemen, maar dansen bleek nog veel beter bij me te passen.
Inmiddels ben ik afgestudeerd aan de Fontys Academie voor Danseducatie in Tilburg waar ik de educatieve kant van dans als dansdocent, dansmaker en uitvoerend danser heb kunnen exploreren. Het educatieve doel zal in mijn lessen dan ook altijd voorop staan. Ik vind het belangrijk dat leerlingen zich ontwikkelen op sociaal-emotioneel én op fysiek vlak. Hierom zorg ik voor een goede en passende sfeer waarbij ieder individu gezien wordt en de aandacht krijgt die hij/zij verdient.
Energieke, uitdagende lessen met een persoonlijke twist; daar sta ik voor.


Ashley en Robbert


Wij zijn beide als Urban dansers begonnen en zijn ons uiteindelijk gaan verdiepen in de academische dansstijlen. Op dit moment zijn wij 4e jaars studenten aan de opleiding Bachelor Docent Dans van ArtEZ.
Onze nieuwsgierigheid gaat uit naar het combineren van deze 2 uiterste om een zo creatief mogelijke manier van bewegen te ontdekken en uit te werken. Niet alleen als dansers, maar ook als choreografen en docenten.
Tijdens de lessen behandelen wij de basis van verschillende Urban stijlen. Door de leerlingen deze gevarieerde technieken aan te bieden, zullen zij een betere stijlgevoeligheid ontwikkelen. De doelen die wij stellen, zijn dat met de aangereikte stof vanuit ons de ontwikkeling op het gebied van het opnamevermogen, de creativiteit en het lichaamsbewustzijn van de leerlingen worden gestimuleerd. De vorm waarin dit gebeurd zal ook afwisselend zijn. Zo leren zij niet alleen van ons als docenten, ook het experimenteren met het materiaal en het leren van/met elkaar, zullen belangrijke onderdelen zijn waarvan zij zullen leren binnen de dansles.
Belangrijk vinden wij dat de leerlingen plezier hebben in alles wat zij tijdens de lessen zullen leren en doen. Wij denken dat wanneer de leergierigheid gestimuleerd wordt bij de leerlingen en zij ook echt genieten, dit een grote bijdrage levert aan de persoonlijke ontwikkeling als danser.
rfwbs-sliderfwbs-sliderfwbs-sliderfwbs-sliderfwbs-slide